Autobedrijf van der Ploeg B.V.
  Onze vestigingen

Autobedrijf Van der Ploeg B.V.

Koarteloane 70 9298 RJ KOLLUMERZWAAG (0511) 44 12 50
Subaru zet in op 33 procent groei tot 2020
WRX en WRX STI halen met ‘2014 TSP’ maximale veiligheidsscore

Aalsmeer, 21 mei 2014

Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), de fabrikant van Subaru, heeft deze week zijn middellangetermijnvisie gepresenteerd in het Prominence 2020-plan. Naast 33 procent groei van het bedrijf en het verstevigen van de concurrentiepositie is het versterken en uitbouwen van automerk Subaru het hoofddoel de komende jaren. Het onderscheidend vermogen en de unieke plaats in de markt van het Japanse automerk staan daarbij centraal.

Als relatief klein automerk heeft Subaru zijn stevige positie in de markt te danken aan een aantal unieke eigenschappen. Bijvoorbeeld Symmetrical All-Wheel Drive (AWD), het beste recept voor een goede wegligging onder alle omstandigheden. Ook EyeSight, een veiligheidssysteem dat door middel van stereo cameratechnologie actief aanrijdingen met voetgangers en fietsers voorkomt, draagt bij aan een verhoogde veiligheid en aan het veiligheidsimago. EyeSight is al leverbaar op diverse Subaru-modellen in Japan en de VS en zal in de nabije toekomst ook in Europa beschikbaar komen.

In de nieuwe managementvisie van FHI, verwoord in het Prominence 2020-plan, spelen niet het formaat van het bedrijf, maar de hoogste mogelijke kwaliteit en onderscheidend vermogen van de producten een belangrijke rol. Voor Subaru betekent het dat ‘Enjoyment & Peace of Mind' centraal staat; het Japanse merk wil uitblinken op het gebied van klantvertrouwen, winstgevendheid en merkwaarde.

Kernpunten "Prominence 2020-plan"

De merkwaarde van Subaru bestaat uit onderstaande zes kernpunten die allesbepalend zijn bij de ontwikkeling van het modellenaanbod:

  • Prestaties: verder uitbouwen van ‘Enjoyment & Peace of Mind' waarbij prestaties en vooral de beleving centraal staan. Subaru's moeten rijplezier bieden, ongeacht het gekozen model.
  • Veiligheid: ‘Enjoyment & Peace of Mind' is alleen mogelijk als een auto op veiligheidsgebied goed presteert. Daarom is niet alleen bescherming van de inzittenden, maar ook veiligheid voor voetgangers het uitgangspunt voor Subaru. Actieve veiligheid is minstens zo belangrijk als passieve veiligheid.
  • Design: het onderscheidende ‘Dynamic & Solid-design' van Subaru zal ook in toekomstige modellen nadrukkelijker tot uiting komen.
  • Duurzaamheid: Subaru hecht veel waarde aan duurzaamheid. Het merk wil dat bereiken door onder meer het optimaliseren van de BOXER motor en het ontwikkelen van elektrisch aangedreven voertuigen.
  • Kwaliteit en Service: verder bouwen aan klanttevredenheid met de voor Subaru zo kenmerkende productkwaliteit en goede service van de organisatie.
  • Communicatie: Subaru streeft ernaar een sterke band op te bouwen met zijn klanten door middel van heldere en open communicatie zoals alleen een klein, onderscheidend automerk dat kan.

Het uiteindelijke doel van het groeiplan is om in 2020 wereldwijd 1,1 miljoen Subaru's te verkopen. Afgelopen jaar waren dat er 825.000, een aantal dat Subaru in een eerder business plan, Motion-V, pas voor 2015 had begroot. De doelstellingen uit dit plan zijn dus twee jaar eerder al gehaald, een bewijs van de kracht van het merk.

Subaru is in de Benelux actief met zes modellen, namelijk de Subaru XV, een compacte stads-SUV, de zakelijke Legacy, de onlangs vernieuwde Outback, de multifunctionele Forester, de sportieve BRZ en de legendarische WRX STI. Het dealernetwerk in Nederland bestaat uit 34 verkooppunten.

Terug naar het nieuwsoverzicht