Autobedrijf van der Ploeg B.V.
  Onze vestigingen

Autobedrijf Van der Ploeg B.V.

Koarteloane 70 9298 RJ KOLLUMERZWAAG (0511) 44 12 50

Techniek

Elke auto die de Subaru fabriek verlaat, wordt gemaakt met dezelfde Subaru DNA; de Symmetrical All-Wheel Drive, de Boxer motor en het Subaru Vehicle Dynamics Control System. Het is het hart en ziel van onze voertuigen, en het is wat een Subaru een Subaru maakt.


SUBARU BOXER motor

De krachtbronnen die Subaru gebruikt gelden als onverwoestbaar. Alle Subaru's beschikken over BOXER motoren die, afgezien van hun betrouwbaarheid en kracht nóg een belangrijk kenmerk hebben. Dankzij hun unieke opbouw zijn het relatief 'platte' motoren die daardoor in vergelijking met normale motoren ook laag in de motorruimte zijn gemonteerd. De Subaru BOXER-motoren dragen daardoor bij tot een laag zwaartepunt van de auto, met alle positieve gevolgen van dien voor de stabiliteit en wegligging.


Voordelen van de BOXER motor

Het vlakke ontwerp van de BOXER motor zorgt voor meer stabiliteit en evenwicht voor betere bochtvastheid welke Subaru's inzet voor geavanceerde rijveiligheid vertegenwoordigen. Bij een frontale botsing duwt het lage concept de motor onder de cabine, waardoor het risico op passagierletsel wordt verminderd.


Wat maakt de motor uniek?

Anders dan bij conventionele lijn- of V-motoren zorgen de tegengesteld bewegende zuigers op natuurlijke wijze voor een trillingsvrije loop, zonder dat bijvoorbeeld balansassen, die voor extra gewicht en complexiteit zorgen, noodzakelijk zijn.


X-Mode en Hill Descent Control

“X” staat voor extra daadkracht voor elke bestuurder en op vrijwel elke ondergrond.Met een druk op de knop neemt de X-Mode de controle deels over van motor, transmissie, AWD, remmen en andere systemen, zodat u veilig en vol vertrouwen over slechte wegen en een gladde ondergrond kunt rijden. Bij uitdagende afdalingen zorgt Hill Descent Control voor een constante, afgeregelde snelheid zodat de bestuurder zich meer kan richten op het sturen en minder op het remmen.


EyeSight

EyeSight*1, Subaru’s baanbrekende Driving Support-systeem. Net als een tweede paar ogen op de weg vóór de auto maakt EyeSight gebruik van twee stereocamera's die driedimensionale kleurenbeelden vastleggen met een buitengewone beeldherkenning, bijna net zo goed als het menselijk oog. Door de beelden van beide camera's te gebruiken om nauwkeurig de vorm, de snelheid en de afstand te bepalen, kunnen niet alleen voertuigen worden gedetecteerd, maar ook motorfietsen, fietsen en voetgangers.*2 Bij het signaleren van potentieel gevaar wordt de bestuurder gewaarschuwd en wordt er indien nodig afgeremd, om te helpen een aanrijding te voorkomen. Dankzij veiligheidsmaatregelen als deze ontlast EyeSight de bestuurder en wordt het gevoel van veiligheid vergroot.

*1 EyeSight is een hulpsysteem dat mogelijk niet onder alle omstandigheden optimaal werkt. Raadpleeg de handleiding voor alle details over de werking van het systeem en de beperkingen van EyeSight inclusief de functies in de brochure.
*2 Omdat EyeSight alleen objecten kan signaleren die meer dan 1 meter boven de grond uitsteken, worden objecten kleiner dan 1 meter niet gesignaleerd. Afhankelijk van de omstandigheden kan het voorkomen dat detectie niet mogelijk is.


Lineartronic CVT

Subaru’s Lineartronic CVT-transmissie is standaard op alle uitvoeringen van Subaru en combineert het beste van een conventionele- en een continu variabele automaat; een snelle respons met zes voorgeprogrammeerde versnellingen voor wanneer dat nodig is en een laag toerental ten gunste van optimaal brandstofverbruik en ontspannen rijden. Zo past de Lineartronic CVT zich op elk moment aan iedere rijstijl aan, geheel automatisch.


Subaru Global Platform

Het Subaru Global Platform (SGP) is het onderliggende platform dat als basis zal dienen voor de nieuwe generatie Subaru voertuigen. Door veiligheid en prestaties in alle opzichten te verbeteren, gaat het platform verder dan gewoon het leveren van betere prestaties. Het geeft een rijgedrag dat u enkel in een Subaru kunt vinden. Het is de toekomst van Subaru, en biedt nóg meer plezier en gemoedsrust aan alle bestuurders en passagiers.


Symmetrical All-Wheel Drive

Subaru is 's werelds grootste fabrikant van vierwielaangedreven personenauto's. De eerste Subaru's met deze voorziening, officieel 'Symmetrical All Wheel Drive' geheten, kwamen op de markt toen de concurrentie er nog niet eens aan dácht (in 1972). En wat in de theorie al logisch leek (twee extra aangedreven wielen = méér grip en dus méér veiligheid) bleek in de praktijk zelfs nog beter te werken. Met als gevolg dat Subaru met haar standaard permanente vierwielaandrijving met name in bergachtige streken vanwege hun ingebouwde grip (veiligheid!) tot de meest populaire auto's behoren. Daarnaast is een Subaru met Symmetrical All Wheel Drive bij vele mensen die met een aanhanger of caravan rijden dé favoriete auto.

In de afgelopen decennia wist Subaru het fenomeen Symmetrical AWD steeds weer te perfectioneren. Elk Subaru-model heeft in basis hetzelfde AWD-systeem, zij het keurig aangepast op het specifieke model. De huidige systemen, stuk voor stuk perfect aansluitend op uiteenlopende modellen, zorgen daardoor ook op de snelweg of in de stad voor belangrijke pluspunten ten opzichte van auto's met tweewielaandrijving: extra grip, meer stabiliteit en een extreem hoge bochtvastheid. En dat maakt Subaru's met permanente Symmetrical AWD vóór alles veiliger voor iedereen, onder àlle weg- en weersomstandigheden!